Afwatering parallelweg E34 tussen Vrasene en Sint-Gillis-Waas moet beter

Door Koen Daniëls op 6 december 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit Waasland, Sint-Gillis-Waas

Er moet dringend een verandering komen aan de parallelweg naast de E34 ter hoogte van Vrasene. Al jaren vraagt Koen Daniëls aan het Agentschap Wegen en Verkeer voor aanpassingen aan de straat, maar deze zijn tot hiertoe nog niet uitgevoerd. Hij zal nu een brief schrijven naar minister Peeters om de situatie aan te kaarten en te vragen om dringend op te treden.

Bij hevige regenval worden er steeds plassen gevormd. Het water zou moeten afvloeien naar de kant, maar dit gebeurt niet. Hierdoor ontstaan gevaarlijke situatie waarbij autobestuurders moeten uitwijken. Ook in de winter, wanneer het vriest, zorgen de plassen voor extra gevaar.

Voor Koen Daniëls is de maat vol. "Ik neem elk jaar contact op met het Agentschap Wegen en Verkeer om hier greppeltjes te plaatsen zodat het water weg kan naar de achterliggende gracht. Nog beter zou zijn om hier effectief een goot te voorzien zodat de weg vrij blijft.", stelt hij.

Bekijk hier de reportage die TV Oost maakte.