N-VA voert actie rond verkeersveiligheid in Lokeren

Door Koen Daniëls op 16 januari 2024

Op maandag 15 januari voerde de N-VA actie rond verkeersveiligheid in het centrum van Lokeren. Verschillende kandidaten voor de verkiezingen van 9 juni zakten af naar de Durmestad om er fluorescerende gadgets uit te delen aan scholieren en passanten. “Met deze fluo-actie sensibiseren we samen met ouders en scholen onze schoolgaande jeugd om te reflecteren in het verkeer. Zien en gezien worden verhoogt de veiligheid voor alle weggebruikers”, zegt Vlaams parlementslid Koen Daniëls, die zelf deelnam aan de actie.

Veiligheid is voor de N-VA een belangrijk thema. Zowel op Vlaams als op lokaal niveau. Zo vroeg de N-VA-fractie in de Lokerse gemeenteraad al eerder om extra controles te organiseren op fietsverlichting.

"De N-VA durft te wijzen op de persoonlijke verantwoordelijkheid van ouders en scholieren wanneer het gaat over bijvoorbeeld fietsverlichting. Het is een kleine moeite om er voor te zorgen dat je zichtbaar bent op de fiets, maar het kan een groot verschil maken", zegt Lokers N-VA-gemeenteraadslid Manu Diericx.

Voor de gelegenheid deelde N-VA gadgets uit waarop ook duidelijk "zichtbaar Vlaams" staat vermeld. "Als gemeenschapspartij zijn we trots en zichtbaar Vlaams. De reacties daarop zijn echt wel positief", zegt Simon Vandenhende.

Lees ook de artikels die hierover verschenen:

- N-VA voert actie rond verkeersveiligheid in Lokeren, Het Laatste Nieuws, 15 januari 2024, online via deze link.